Блогерлер, вайнерлер, тиктокерлер классикалық кинотеатрмен салыстырғанда-бұл түбегейлі ерекшеленетін жаңа қозғалыс, бірақ ұқсастық әлі де бар, әсіресе вайнерлер. Олар сериал мен толық метражды классикалық кино түсіруге болатын бейнелерді түсіреді.
Егер кино өндірісі қауіпті инвестицияны қажет етсе , онда блогосфера шығармашылықтан, идеялардан және дұрыс тәсілден басқа ештеңе талап етпейді. Көпшіліктің пікірінше, блогерлер “ауадан ақша табады”. Astana Finance days 2022 (AFD) аясында блогосфера индустриясы бойынша Толығырақ Qamaladin Media негізін қалаушы Абылайхан Камаладдин айтып берді.
Компания 400 блогермен жұмыс жасайды. Атап айтқанда, халықаралық брендтермен жұмыс істей отырып, жарнамалық интеграцияларды жүргізеді, блогерлер үшін салық төлейді, бухгалтерлік есептілікті жүргізеді. Компания алдағы 5 жылда тек Қазақстан мен ТМД елдерінде ғана емес, сондай-ақ әлеуметтік желілер онша дамымаған Орталық Азия елдерінде де 10 мың блогердің есімдеріне құқықтарды меңгеруді көздеп отыр.
Qamaladin Media жылдық айналымы 900 млн теңгені құрайды. Бес жыл ішінде компания ел экономикасына 4 миллион 111 мың доллар шетелдік капиталды тартты. Бұл шектеу емес, деп есептейді Абылайхан Камаладин.
“Пандемия басталғаннан бері соңғы екі жылда блогерлер 5 есе көп ақша таба бастады. Блогерлер мен кәсіби жұлдыздардың ең маңызды айырмашылығы-кастинг директорлары немесе продюсерлері оларды таңдамайды, адамдар оларды таңдайды. Олар көрермендердің қолдауымен танымал болды. Егер олардың мазмұны сәйкес келмейтін көріністерді алса, онда олар әртүрлі өнімдерді – жарнамалық интеграцияларды, инфобизнесті істей алады”, – дейді сарапшы.
Айтпақшы, соңғы екі жылда инфобизнес жақсы ақша айналымын алуда. Блогерлер қазақстандық футбол клубтарына қарағанда көп табыс табады, деп жалғастырады ол. Мысалы, Дубай мен Түркістанда “зарядталған” қызыл жіптерді сату арқылы блогерлер 600-800 млн теңге табысқа шықты. Бұл жерде, шығармашылық идеяны дұрыс ұсыну және ойлап табу маңызды.
Кейіннен Қазақстанда трендте техноблогерлер, травельблогерлер де болады. Блогерлердің өздері туристерді тарта бастағанда жарнамаға ақша жұмсаудың мағынасы болмайды.
Блогосфера тартымды және оның жасына да, басқа белгілеріне де шектеулер жоқ. Сонымен, бүгінгі таңда әлемдегі ең көп төленетін блогерлер-табысы жылына 20 миллион долларға жететін балалар. Мысалы, жеті жасында Ресейдің тумасы Настя Радзинская Forbes рейтингіне екі рет ең көп төленетін YouTube арнасының жетекшісінің бірі ретінде кірді. 2020 жылдың соңында оның табысы 18,5 миллион долларға бағаланды. Түрлі есептеулерге сәйкес, танымал ютуберлер 10 жасар ағасы Максим және 8 жасар әпкесі Катя Федорук, Макс мырза және Мисс Кэтти ретінде белгілі, бұлар ай сайын 100 мыңнан 200 мың долларға дейін ақша табады.
Сарапшылар қазақстандық блогосфераның минусын көлеңкелі экономикада көреді. Блогерлер салық есептілігінде бәрін көрсете бермейді, бартерлік заттар көп. Мысалы, блогер пәтер сатып алды, ал Samsung компаниясы белгілі бір мөлшерде тегін жабдық береді және алты ай ішінде блогер өз өнімдерін жарнамалайды.
Камаладиннің есептеуінше, 2021 жылы Қазақстандағы инфобизнес бойынша көлеңкелі айналым 10-15 млрд теңгені құрады.
Блогосфера-бұл блогерлер ойыншықтар, косметика және басқа да өз брендтерін жасайтын жарнама алаңы. Блогерлер өте жақсы ақша табады. Табысы жоғары әлемдік блогерлердің ішінен әр қадамын монетизациялайтын Кардашян отбасын атауға болады.
Яғни, қазіргі блогерге қатысты барлық нәрсе пайда әкелуі мүмкін. Блогосфера нарығы неғұрлым көп дамитын болса, Қазақстан экономикасына соғұрлым көп құйылатын болады.