Нарыққа өнімді шығарған соң ол тұтынушыларға өтіп, идея сәтті боп кетеді деген ой стартапердің қиялы ғана. Нарық деген өте қатал, стартаптардың 42%-і бірінші жылы-ақ өшіп қалады. Мұны болдырмас үшін бәрін MVP-ден бастау керек.
MVP-дің басты мақсаты мынадай:
— алғашқы клиенттер тарту;
— тұтынушылардан кері байланыс алу;
— өнімді әрі қарай дамыту стратегиясын ойластыру.
MVP тәсілдерін пайдалануға қатысты мысал қарастырайық.
Енді екінші мысалды алайық. Егер стартапер идеясын тым идеал көріп, оны әр кезеңде бұзып-жарғысы келмесе, нәтижеге қиналып жетуі мүмкін. Сонша уақыт жасағаны клиентке ұнамай, ісінің бәрі далаға кетуі де ғажап емес. Демек бұл мысалда қауіп көп. Бұл MVP тәсіліне жатпайды.
MVP жасаудың негізгі төрт тәсілі бар:
— «Волшебник страны Оз» (1939 жылы түсірілген фильм атауы негізінде), болмаса мұны Флинстоун MVP-і дейді;
— MVP консьержі;
— Жекеленген MVP;
— Бір параметрі бар өнім (One-Feature-Product).
1. Флинстоун MVP-і
«Флинстоундар» деген ескі мультфильм бар. Мына отбасы тас ғасырында өмір сүреді. Отағасы бәрін көлікке отырғызып, транспорт жүруі үшін аяғын қозғалтады. Бұл – имитация, функционал иллюзиясы.
Демек клиентке «көлік жасап шығардым» дейсіз де, көлікке мініп ап оны өзіңіз алып жүресіз.
2. MVP консьержі
MVP консьержінің мақсаты – аудитория проблемасын шешуді автоматтандыру. Бұл тәсілді қолданғанда клиент қызметті ұсынып отырған автомат жүйе емес, адам екенін түсінеді. Әдетте, бұл тәсіл офлайн жұмыста қолданылады.
2019 жылы DAR Logistic жобасы басталды. Жоба банк картасын жеткізумен айналысты. Курьер бір жұмыс күнінде 15 картаны қаланың әр жеріне жеткізуі керек еді. Арнайы қолданба әзірленді. Қолданба жүйесі курьердің уақыты зая кетпес үшін оған оңтайлы маршрут жасап беруі қажет. Алгоритм өте күрделі болды – кептеліс, жеткізу уақыты, клиент үйінде бола ма, жоқ па, карта алу уақытын басқа күнге ауыстыра ма, жоқ па деген сияқты көптеген факторды ескеру керек.
3. Жекеленген MVP
— Қазір бар құралдар мен сервистерді қолданады;
— Өнім прототипі кешенді өнім сияқты көрінеді.
Компания жекеленген MVP тәсілін 5Q платформасын іске қосарда қолданды. Платформа онлайн курстар ұсынады, оны студенттер мен оқытушылар контент жариялауға ыңғайлы етіп жасау қажет болды. Платформаны іске жылдам қосу үшін дайын moodle open source шешімі пайдаланылды. Бұл – тегін, функционалы өте көп бағдарламалық жасақтама. Демек компания 5Q платформасын жасарда жаңа сервистер ойлап тауып әуреге түспеді. Бар сервиспен-ақ жаңа платформа жасап шықты.
4. Бір параметрі бар өнім (One-Feature-Product)
— Қолданушының тек бір басты проблемасын шешеді.
— Тексеруге ғана арналған басты функциялары бар бағдарламалық жасақтама болуы мүмкін.
MVP-дің бұл тәсіліне жақында ашылатын 5Qit жобасы мысал бола алады. 5Qit – корпоратив басқару құралы. DAR-да бірнеше еншілес компания бар. Сол компаниялар ішіндегі процесті автоматтандыру керек болды. 5Qit-ке салынған көптеген функционалдың бәрі кішкентай ғана проблема – келісімшартқа келісу процесінен басталды.